kamerautrustningen

0kommentarer

Foto: Iphone 4s + App: Camrera +

Nu under mellandagarna så beställde jag mitt nyaste objektiv som jag längtat efter hur länge som helst! jag tänkte lägga upp allt jag har i kameraväg som jag använder mej av:
Canon eos 60D: Min systemkamera som jag använder, jag köpte den mest för den vinklingsbara skärmen men ville också ha matchande 7D fast billigare, så den blev det och jag är supernöjd med den !

Tamron 28-75/2,8 : är det nyaste och bästa objektivet jag har om ni frågar mej och min syster. det är en blandning mellan orginalobjektivet och 1.8 typ.
Canon EF 50mm f/1.8 II: Det minsta objektivet, grymt härligt för porträttfoton men inte så mycket att leka med i filmningsväg, det är klart att det går men det behövs ett till om man ska hålla på i längden.
Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro: teleobjektiv som jag köpte begagnat av min syster. köpte det för att filma mycket cross och enduro så jag inte behöver stå i skiten för att filma.
Samyang 8mm F3.5 MC Fisheye: Mitt Fisheye objektiv som var det första objektivet jag köpte. Billigt och dugligt objektiv, nackdelen är att det är vast vidvinkel på det så att man inte kan justera det men det stör inte mej så mycket.
Fjärrutlösare: Billigt i inköp och kommer bara med fördelar, det har hjälpt mej i många situationer och rekomenderas starkt för er som inte vill ha skakiga bilder eller som själva vill vara med i fotot ibland.
Velbon Trebensstativ: Fick det i julklapp förra året, inte så dyrt i inköp men så himla bra att ha med sej !
Kata kameraväska: köpte väskan på elgiganten för 500 förra året, ingen speciellt väska men bra utrymme och kan packa ner det mesta.
Gopro HD Hero 1080P: Perfekt när jag är ute och kör trial, cross, ute och hoppar ifrån broar. Ja allt extremt, än så länge är det bara ett fäste på plasthuset som gått av men annars har kameran hållt fint!
Gopro HD Hero LCD Display: Dyrt men värt om man ska hålla på att filma andra, skitbra att ha för att kolla på filmerna på plats och faktiskt se vad du filmar innan så att man inte filmar rätt ner i backen som nog har hänt alla som åkt cross med en Gopro någon gång.
Gopro HD Hero Chestmount: Perfekt att ha för den som håller på med parkour/freerunning eller övrigasporter som du behöver använda hela kroppen i. Inte så bra att ha på sej när man kör enduro för det filmar bara styret och LCD skärmen får inte plats när man använder chestmount
Gopro HD Hero Head/helmetmount: Det som följde med i paketet som jag köpte, inget jag använder mej av så ofta men har kommit till användning någon gång och bra för den som cyklar.
Teleskopstativ: Liten och behändig att ha med sej och är grymt bra för gopro. det blir mjuka rörelser och bra filmat. kan va speciellt bra att ha med sej i skidbacken.
Gopro HD Hero Carmount: Inte med på bilden men fick med det i paketet, har kommit till användning några gånger och kan vara kul att ha på roadtrips
Det var allt som jag hade, hoppas att jag varit till nytta med informationen annars är det bara att fråga om ni undrar något :) Nästa inköp blir en dolly/slider till sytemkameran men det är billigare att bygga en egen så det märks när jag tar tag i det.

Kommentera

Publiceras ej