träningstips: Deffning del 1

0kommentarer

För alla som har som nyårslöfte att gå ner i vikt och bli "rippade" till beach 2013 så finns det bara en sak att tänka på, DEFFA!
 
När jag för cirka ett år sen började deffa så hjälpte min kompis Kenneth mej att välja ut produkter som jag skulle ha att äta, LCHF var svaret på alla tankar jag haft om det, mat med väldigt mycket fett och protein och så lite kolhydrater som möjligt. Folk tror att fett gör att man blir fet men det är helt fel! 
 
 
 
Sanningen är att det är kolhydrater som gör att man lägger på sej fett. för att man kollar energimässigt hur mycket energi du förbukar av det du äter så omvandlas 98% av fettet till energi som kroppen blir pigg av. om du istället äter mycket kolhydrater så omvandlas kolhydraterna till "onyttigt fett" som tar mycket längre tid att förbränna och som göder fettcellerna till att bli större och där efter gör dej mulligare.
 
Så här är lite tips på vad jag äter om dagarna:
 
Frukost: 2 skivor lingongrova, 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, utan smör. 1 glas turkisk youghurt, den med 10% fett ( alternativt kvarj för dom som pallar med smaken)
 
Mellanmål: Whey 80 protein eller en frukt
 
Lunch: tonfisk med apetina fetaost (alternativt keso) eller någon annan fisk, skaldjur eller kyckling
 
Middag: skaldjur, fisk eller kyckling, wok eller stark mat. 
 
Kvällsmål: 1 glas turkisk yoghurt 10%.
 
Tänk på att äta stark mat för det gör att kroppen förbränner fortare, och ät mycket protein jämt innan läggdags. Turkisk yoghurt eller kvarj är väldigt bra för det är ett "långvarigt protein" som håller dej mätt hela natten utan problem och låter kroppen arbeta bra medans du sover.
 
Jag har hört tränare sagt att man enligt en ny undersökning ska skippa frukosten och äta första måltiden först vid lunch, men är man som mej så skulle ingen kunna vara i närheten av mej för humöret och energin skulle vara så låg som den går. men jag ska ge er tips om den metoden i nästa del.
 
Och glöm inte: MYCKET TRÄNING! det räcker inte med att bara göra lite situps och tro att det är bra.
 
chiao så länge
 

Kommentera

Publiceras ej